čtvrtek 21. července 2016

Iris

Dnes bych rád trochu odbočil od primárního tématu mého blogu a podělil se s vámi o krásu kosatců z webu www.gladiris.cz pana Dušana Slošiara, který kosatce nejen pěstuje ale i velmi úspěšně šlechtí.

Introdukce rok 2016:


ŽLUTÝ TYGR  (Slošiar 2016)

LETNÍ ODPOLEDNE  (Slošiar 2016)

KULIHRACH  (Slošiar 2016)

A nakonec nejoranžovější kosatec na světě!

ORANGE EMPEROR  (Rýznar 2016)

Další novinky, ale i základní sortiment najdete přímo v nabídce kosatců


Petr


4 komentáře:

  1. Orange Emperor = A Dutchman's dream

    OdpovědětVymazat
  2. Popravdě nevím co tím myslíte :-) ve světě kosatců jsem úplný začátečník. Nicméně Web gladiris je dobrou branou do tohoto světa.

    OdpovědětVymazat
  3. Asi už vím v překladu "Holanďanův sen", prve jsem to pochopil, jako, že říkáte odrůda Orange Emperor je identická s odrůdou Dutchman's Dream (Robert Van Liere 2004), která ale očividně není oranžová...
    ale jedná se o splněný sem podle všeho holandského šlechtitele.

    OdpovědětVymazat
  4. Díky za vykání:). Promiň, ten můj komentář je fakt matoucí. Při pohledu na barvu mi naskočilo Holandsko. Jeho obyvatelé mají tuhle barvu za národní. Proto mi naskočilo to pojmenování. Prostě splněný sen každého holandského pěstitele.
    Vždycky jsem měl kosatce zařazené do vlhkomilných rostlin. Fakt jsem uplnej laik. Pak jsem je našel kvetoucí na skalní stepi v okolí Sv. Jána pod Skalou.

    OdpovědětVymazat