sobota 1. září 2012

Bříza ND

Tuto břízu (Betula pendula) wiki jsem vyzvedl v lese nedaleko svého bydliště asi před osmi lety. Na svém původním stanovišti byla pravděpodobně přejeta traktorem při těžbě dřeva, s podobně dramaticky pokroucenou břízou jsem se v naší přírodě nesetkal.


Podzim 2005 před tvarováním
Podzim 2005 po tvarování


Na podzim roku 2005 jsem provedl první tvarování, jednalo se o základní rozložení větví.




Léto 2006
V létě roku 2006 strom dobře prosperoval o čemž svědčí sytě zelená barva jeho listů. V zimě 2006 byl strom znovu tvarován, odstranil jsem stávající vrchol a levou spodní větev ve vnějším ohybu kmene. Cílem bylo zvýšit dramatičnost stromu a odlehčit korunu.

Zima 2006 před tvarováním
Zima 2006 po tvarování

Léto 2007 provizorní miska
Během léta 2007 narostlo na stromě dostatek nových výhonů, pro výstavbu koruny. V zimě 2008 byl strom znovu vydrátován. S výsledkem tohoto tvarování jsem byl velice spokojený.


Zima 2008 před tvarováním

Zima 2008 po tvarování

Jaro 2009 bříza v nové misce

Na jaře dostala bříza novou glazovanou misku s barevnými tóny korespondujícími s barvou kůry a s podzimním zbarvením.
Během růstové sezóny roku 2009 mi strom dělal hodně radosti, prosperoval nad očekávání dobře.


Leto 2009 před střihem

Léto 2009 po střihu
Přepracování koruny se myslím vyplatilo i přes mezifázi (Zima 2006), kdy strom vypadal dost vykoštěně. Na závěr  připojuji aktuální fotku z léta 2012.


Léto 2012

Petr

Žádné komentáře:

Okomentovat